Kurset startet 4. april med et førtitalls kandidater fra hele fylket med det til felles at de har lyst til å jobbe i hotell og restaurant bransjen. Kandidatene får 4 ukers opplæring spisset til bransjens behov. Opplæringen består av både teori, egenutvikling, audition og 2 uker praksis i servicebedrift.

Felles entusiasme 1.jpg

Denne energiske buketten servicetalenter avsluttet fredag vel bestått servicekurs med diplomutdeling. 20 er plukket ut til praksis hos ulike servicebedrifter over hele fylket. Det har sydet på Durapart av deltagernes og arbeidsgivernes entusiasme. Vi er stolte av at Ida Evensen (Durapart) og Gunn Eggebø (Mindline) får så gode skussmål som motivatører.

"Durapart synes det er et utrolig spennnende konsept, hvor vi sammen med NAV og arbeidsgivere rekrutterer talenter til servicebedrifter i hele fylket", forteller Ida Evensen som er ansvarlig for konseptet ved Durapart.

Kurset blir gjennomført på Durapart i tett samarbeid med arbeidsgiverne. Gunn Eggebø fra Mindline har vært spesielt involvert i utviklingen av den faglige delen av kurset. Målet er at bedriftene og kandidatene matcher så bra at det blir både sesongjobber og faste jobber.

Nå er audition over, utvelgelsen foretatt og neste skritt med opplæring og praksis er i gang.
Det har vært full match mellom arbeidsgivere og kandidater. Durapart er stolte av samarbeidet og trygge på at arbeidsgiverne får gode kandidater.

Arbeidsgiver takker

"Jeg vil takke personlig de som står bak dette kurset. Dette er noe som må gjentas. Kandidatene har lyst til å være her, og er virkelig motiverte"
sa Sara Portincasa, driftsleder for restaurant og selskap ved Strand Hotel Fevik.

Motiverte kandidater

"Jeg har lært hvor viktig det er å bare stå på, og jobbe hardt for det man vil. Dette kurset har vært en veldig positiv opplevelse", sier Simon Thorsen (23). For Simon ble det full klaff, med intervju og praksiplass ved førstevalget, Bykle Hotell.

Se faksimile fra Agderposten:

Forside Agderposten 12.04.16

Reportasje Agderposten 12.04.16